Így nőnap előtt eszembe jutott ....arab nők a fátyol mögött, az arab nők élete
Nekik vajon milyen életük lehet??
egy arab nő mondja
muszlimnak lenni nagyon jó, de ha nőknek születsz az borzasztó, semmit nem lehet nincs jogod. nagyon rossz olyan mint ha börtönbe lennél zárva.
ennél rosszabb semmi nem lehet mindent férje dönt vagy a szülei férje engedélye nélkül nem csinálhat semmit én tudom milyen én is benne élek .........
A hidzsáb nem más, mint lepel avagy függöny, azaz olyan anyag, amivel a nők eltakarhatják testüket, de az arabban a szerénység, erkölcsösség jelentése is társul hozzá. Hogy miért van erre szükség, nyilván egész más interpretációkat szül a hívők és a kritikusok, azaz a világ fennmaradó részének képviselőiben, pedig egykoron zsidó és keresztény nők is éltek a leplek nyújtotta takarással.
Ha talpig feketébe öltözött asszonyok jönnek szembe velünk valamelyik külföldi tartózkodásunk alatt, kellemetlen, nyomasztó érzésünk lehet, hiszen a látványt nem szokta meg a szemünk, s mind a teljesen takaró forma, mind a koromfekete szín baljóslatúan hat. Nem tudhatod, ki van alatta, kicsit bizalmatlan is vagy, s alapvetően feszengsz, hisz csak annyit fogsz fel, ez a valaki nagyon más mint te, s fogalmad sincs, hogyan is viszonyulj ehhez. Sokakban félelmet, ellenszenvet, gyanakvást és elutasítást vált ki, de nézzük, hogy is van ez az egész.
Fejkendőt hordanak, szerelmi tilalmak között élnek, ugyanakkor autóban randevúznak, rengeteg szépítőszert használnak és büszkén hordják arcukon a plasztikai műtétről árulkodó sebtapaszt.– keresik a modern társadalom felé vezető utat.
Az iszlám tanítás a nőket illetően valószínűleg a legkonzervatívabbak közé számít. Igaz, nem minden muzulmán hívő, és nem minden muzulmán nemzet követi egyformán a tanítások mindegyikét, de ma is számos nőt érintenek a rendkívül szigorú, és méltóságról egyáltalán nem szóló nézetek és rendelkezések.
"Nem az emberek tudata az, amely létüket, hanem ellenkezőleg, a társadalmi létük az, amely tudatukat meghatározza."
"A világ nem akkora, amennyit meglátunk, hanem amennyit megértünk belőle."
"Jó tudni, hogy ha elég furcsán viselkedem, a társadalom feltétel nélkül kezeskedik értem."
"Minden nép azzá válik, amivé bölcs törvényei teszik."
„Bárki aki elhagyja iszlám vallását, ölessék meg”.
"a nő alacsonyabb rendű"A Korán és a Hadithok (Mohamed próféta tettei és mondásai) tartalmazzák azokat a kijelentéseket, melyek alapján a muszlim férfiak a nőkről vélekednek. Bár a Korán a két nemet teremtésük folytán egymástól kölcsönösen függőnek tekinti, emberként nem számítanak egyenlőnek: „A férfi a nőnél magasabb rendű, és jobb, mint a nő” – szól Ibn Kathir kommentárja. Ezenkívül a nők intelligenciában és vallási szempontból sem érnek fel a férfiakkal. A női tanú vallomása nem egyenrangú a férfiéval, ezért két férfi tanúbizonysága elfogadható, egy férfi mellett azonban csak két nő tanúskodása számítható hitelesnek. Mindezek alapján a nő nem nagyon számíthat megfelelő társaságnak a férfi számára, hiszen vallási alacsonyabb rendűsége folytán nem képes emelkedett diskurzus folytatására sem. Ezt a Korán egyik kommentárja nemes egyszerűséggel úgy fejezi ki, hogy a nő nem több, mint játékszer. Istenhez akkor áll a legközelebb, ha a házban marad, és jobb, ha otthon imádkozik, mint a mecsetben. A férj teljes jogkörrel bír a feleség fölött."
A Hadith bőségesen sorolja a férj jogait, miközben a nők jogai igen egyszerűen felsorolhatók: „Milyen joga van a nőnek…? Hogy enni adj neki, ha te már ettél, hogy felruházd, ha magadat már felruháztad…” Bár a Hadith azt állítja, hogy a legjobb férjek azok, akik a legjobbak a feleségükhöz, ennek a jóságnak a határait is megszabja: a Korán ugyanis jogot ad a férjnek, hogy nem megfelelő viselkedés esetén megdorgálja feleségét ha ez nem használ, büntetésként meg is verje. A verés egyébként kijár több esetben is, például, ha a nő nem ékesíti magát férje kívánságának megfelelően, nem hajlandó vele szexuális kapcsolatra, nem hajlandó megfürdeni az imához való megtisztulás céljából, vagy férje engedélye nélkül utazik külföldre
"Az, hogy segítsük a nőket, akikről a törvény vagy a szokás nem vesz tudomást, illetve rabszolgává tesz, nem ellentétes az iszlámmal, amely nem fosztja meg a nőket attól, hogy a saját pénzükkel rendelkezhessenek, autót vezessenek vagy saját maguk válasszák meg a férjüket" - vélte Szulejmán asz-Szalmán.
A szaúdi nőkkel gyakorlatilag gyerekként bánnak egész életünkben, hogy férfirokonaik gyámkodhassanak felettük, mondja a Human Rights Watch emberjogi csoport.
A New York-i székhelyű csoport szerint a szaúdi nőknek engedélyt kell kérniük férfi rokonaiktól, hogy dolgozhassanak, utazhassanak, tanulhassanak, házasodhassanak vagy akár csak orvoshoz mehessenek. Ezen felül ráadásul az igazságszolgáltatáshoz való hozzáférésük is erősen korlátozott.
A csoport azt mondja, a szaúdi vezetés feláldozza az alapvető emberi jogokat, hogy fenntarthassák a férfiak nők feletti ellenőrzését. Szaúd-Arábia az egyetlen olyan ország a világon, ahol a nőknek nem engedik meg, hogy autót vezessenek.
A szaúdi egyház álláspontja szerint az, hogy a férfiak őrködnek a nők erénye felett, az ország társadalmi és erkölcsi rendjének alapja.